måndag 3 februari 2014

PUTSAT & FINT

Jag har inte jättemycket pengar och jag är rädd om den utrustning jag har. Skulle något gå sönder eller slitas onödigt mycket skulle jag inte bara kunna gå och köpa mig nytt. Allt jag köper är planerat och något jag verkligen behöver, kan ha hänt att det blivit några impulsköp genom åren. Köper jag något måste jag oftast snåla in på något annat. Något jag självklart aldrig skulle snåla in på är nödvändiga saker till mina djur t.ex mat och strö till Raffe eller hundmat till Cindie (vovven). Dom förtjänar enbart det bästa :)

Nästan alltid efter jag har använt något gör jag rent det och putsar upp om det behövs. Jag hänger eller viker prydligt tillbaka det jag har använt och har ordning och reda på mina saker. Jag vill gärna lämna saker i det skick som jag vill finna dom i nästa gång. Är det något jag inte har använt på ett tag brukar jag putsa på det mellan gångerna. Är t.ex stövlarna lite dammiga efter jag varit i ridhuset vill jag göra rent dom trots att jag ska till ridhuset igen nästa dag. 

Det enda jag är riktigt, riktigt, riktigt dålig på är att skölja av betten. Jag sköljer nog aldrig av betten om dom inte skulle bli riktigt skitiga med massa matrester eller annat på ringarna/skänklarna. Fy på mig, kommer nog aldrig bättre mig på den fronten hehe. Kan ingen skrämma mig med några skräckexempel så jag får bort min fula vana?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co