lördag 25 januari 2014

TVÅ BRA DRESSYRPASS

I torsdags red jag ett igångssättningspass i ridhuset med Raffemannen. Han kändes inte ringrostig men lite ofokuserad på sin uppgift och gick mest och kollade på annat istället för att lyssna på mina hjälper. Så vi tragglade rätt länge med att han skulle komma tillbaka till jorden och börja arbeta. Han blev rätt svettig, jag hade håll hela ridpasset och dessutom lite träningsvärk idag. Vill tillägga att vi skrittade ca 80% av hela passet.

Igår däremot gick han som en klocka! Det var som att vi hade haft vårat lilla gräl dagen innan och att allt var löst igen. Han var pigg, glad och ville arbeta med mig till 110%. Tyvärr orkar jag och min rygg inte arbeta så mycket som jag hade velat men Raffe gjorde allt han kunde för att hjälpa till. Vi tränade mycket på att rida upp på medellinjen och göra övergångar. Han var riktigt duktig och tänkte till en extra gång innan han gjorde några slutsatser. Riktigt roligt och bra pass :)

Nu ska jag göra mig i ordning och åka till stallet för en lugn uteritt. Det behöver vi båda två!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co