lördag 25 januari 2014

NH & UTERITT


Det märks att det är många människor som hanterar Raffe nu för tiden. Han har börjat få små fula vanor och testar rätt mycket vad han får göra och inte göra. När det bara var jag som hanterade honom visste han precis vad som gällde och det var bara att hålla sig i skinnet. Så nu har jag bestämt mig för att vi ska NH träna/trickträna 2-3 gånger i veckan. 

Den här helgen är det kurs på Ödegården så ridhuset är upptaget mellan 10-16. Vi passade på att ta ett NH pass i ridhuset under lunchen 12-13. Det blev många basic övningar - så som att han ska följa, backa och flytta efter mig. Vi tränade lite på den spanska skritten, att backa för röst, stretchövningar och buga. Vi avslutade med att träna på att när jag peta med spöt på benet ska han lyfta det, om jag håller kvar spöt på benet ska han hålla det kvar i luften tills jag släppet trycket med spöt. Det gick jättebra och Raffe var nöjd med allt godis han fick under passet.

Efter passet i ridhuset slängde jag på utrustningen och tog en uteritt med Lillmadde och hennes islandshäst på 1,5 timme. Det var fint väder men blåsten gjorde att det var riktigt kallt ute och man fick verkligen rida sig varm. Skönt att bara få komma ut och ha det mysigt efter våra tidigare dressyrpass i ridhuset :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co