fredag 3 januari 2014

NYTT TÄCKE

Idag provade jag Raffes nya ylletäcke som han fick av min mamma i julklapp. Så himla fint, marinblått och passade som handsken. Och så står det hans namn på sida, snyggt va??? :D Det ska vi använda myyyyycket!

Idag red vi dessutom vårat första dressyrpass i ridhuset sen nu senast jag blev dålig i ryggen. Kändes klart i ryggen men det får funka ändå. Idag började vi med skrittarbete innehållande skänkelvikning och sluta på diagonalen. Vi ägnade större delen av passet med att träna enbart tempoväxlingar på fyrkantspåret och på dom stora volterna. Han har mycket svårare att behålla formen under växlingarna i galoppen men svårare att hålla sig rak och balanserad i traven under växlingarna. Det får vi träna mycket mer på :) Ett bra första pass och Raffe kändes positiv till arbetet.


 Ser ni vad lång hans man har blivit???? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co