torsdag 2 januari 2014

AHLGRENS BILAR PANNACOTTA


Här kommer receptet på min Ahlgrens Bilar pannacotta jag gjorde i nyår :)


Du behöver:

1 påse bilar (alla behövs inte)
4,5 dl vispgrädde
--------------------------------------
Plocka ut 20 bilar av varje färg. 
Smält t.ex dom vita bilarna i 1,5 dl grädde (koka ej!).
Häll upp i skål/glas.
Ställ in i kylen i ca 1,5 h.
Upprepa med dom två andra färgerna.
Vill du ha skarpare färger kan du använda grön och röd karamellfärg.


Receptet räcker till ca 3-4 portioner. Pannacottan är väldigt mastig och god :)
OBS: eftersom bilarna innehåller gelatin ska du inte tillsätta något eget gelatin.




2 kommentarer:

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co