lördag 4 januari 2014

VILKEN TRAV!!

Idag red vi ett grymt dressyrpass i ridhuset. Både Raffe och jag gav verkligen 110% och gav järnet! Vi började som vanligt med lite skrittarbete innehållande bakdelsvändningar, öppna och sluta. Bara för att få igång bakbenen och få koll på sidorna. 

När vi skulle börja trava kändes det inte sådär "woow" utan mer som att vi red runt bara för att rida runt. Sen vägrade han gå in i hörnet vid dörren och då fick jag säga till honom ordentligt och insåg då att jag inte alls red utan snarare åkte häst. Efter det började jag koncentrera mig och jäklar vad Raffe jobbade på. Vi red mycket öppna och sluta med inslag av tempoväxlingar. Vi red förvänd sluta på diagonalen och den var helt magisk. Han tog verkligen ut stegen istället för att maska sig fram som han brukar. 

Jag tror han gick så bra och hade sån framåtbjudning idag p.g.a att jag använde rösten mycket. Jag har jobbat mycket med att han ska gå fram för skänkeln och lyssna direkt istället för att använda rösten som jag gjort mycket tidigare. Nu har han börjat lyssna på min skänkel så nu när jag använde rösten blev det som att ge honom en elstöt i rumpan, hehe. Igen galopp idag, varför fortsätta när det gick som bäst?? 

KUL!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co