torsdag 2 januari 2014

MITT NYÅR

Mitt nyår bestod av att gå upp tidigt för att åka till stallet, såklart :) ! Jag och Malin red en liten nyårs-ritt trots att jag kanske skulle ha vilat ryggen en dag till. Men på nyår måste man få rida en barbacka tur på sin fina fyrhovade vän. Första gången jag red med Malin och Emil (islandshästen) och det var ett jävla spring på dom små benen :D Jag och Raffe fick trava bredvid dom för att hänga med i deras skritt, hehe.

Väl hemma fixade jag i ordning mig så jag blev nyårsfin innan vi åkte in till stan. Vi hade reserverat biobiljetter till The hunger games på sf bio i Lkpg. Så vi tog en frukost på stan, kollade på bio (filmen rekommenderas!!) och sen gick vi vidare till restaurangen Afrodite. Där var det verkligen supermysigt med helt rätt musik, tända ljus och dämpad belysning. Vi var dessutom dom enda på hela avdelningen så det blev riktigt romantiskt :) Supergod trerätters med ett riktigt sött vin. Helt i min smak!

Vi tog oss hemåt igen lagom till att hinna sätta oss i soffan för att spela Bingo Lotto. Tyvärr vann vi inget, men vi hade trevligt och vi åt lite gott. Jag blev riktigt nöjd över Ahlgrens pannacottan som jag gjort :) Närmare 12-slaget gick vi bort till grannen och sköt några raketer tillsammans med dom. 

Alldeles lagom livat nyår när man har lite ont i ryggen :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co