måndag 2 december 2013

ÅTGÄRDER JAG VIDTAGIT

Efter Raffes kolikanfall har jag blivit riktigt nojjig att han ska bli sjuk igen. Därför åkte jag här om dagen och storshoppade lite grejer till honom som kanske kan förebygga framtida anfall.

Följande nya saker har Raffes börjat med:

* ett slowfeedingnät i boxen
* en stolpe med hake i hagen där det varje morgon ska hängas upp ett nät med färskt grovfoder blandat med halm.
* får olja i maten.
* har en hink med vatten i boxen utöver vattenkoppor.
* får halm blandat i allt grovfoder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co