tisdag 26 november 2013

KOMMANDE TRÄNINGSVÄRK


IDAG äntligen red jag en mycket kort stund på Raffis när mamma hade ridit klart på honom. Jag kunde bara inte hålla mig längre och var tvungen att få några varv i ridhuset på hans rygg. Två lager mjukisbyxor och mammas hjälm :) Ont i ryggen gjorde det men det var förbaskat skönt för själen min!

Jag åkte till stallet tidigt i morse och satte på Raffe sitt regntäcke eftersom han fick stå och "lufta" pälsen i natt. Jag passade på att borsta, mocka och fixa hans påsar också. Mamma och jag var i stallet nu ikväll och motionerade honom. Han hade inte riktigt lika mycket energi som sist mamma red men han kämpade på så gott han kunde. Han börjar förstå det där med att energin alltid inte måste användas för att ta sig framåt, utan att man kan använda den för att komma uppåt också. Kul med framsteg! 

Är han inte bara supersnygg??


1 kommentar:

  1. Åh dumma unge! Då kommer du ju ha jätte ont i ryggen o så kommer du inte komma till mig på Torsdag o så kommer jag ligga här o gråta..
    Men otroligt snygg är han Raffe!! :D

    /Barbie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co