tisdag 12 november 2013

GÅR LÖS PÅ KLIPPMASKINEN

Idag har jag och min sambo gått lös på klippmaskinen.... på Raffe! Egentligen var det meningen att min brors fru skulle hjälpa mig och klippa Raffe men det har bara skjutits upp hela tiden och svetten bara rinner om honom när jag rider så nu var jag tvungen att göra något åt det. Jag har aldrig klippt en häst förut, min sambo har då definitivt aldrig klippt en häst förut. Men med lite teamwork blev det en hög med vit päls på golvet och Raffe andades fortfarande på benen när vi var klara. Vi gjorde en halsklippning till att börja med och om han fortfarande svettas lika mycket får jag klippa lite till.

Det var första gången någonsin som Raffe blev klippt och inte en min gjorde han. Han stod snarare och sov när jag klippte honom och sambon fick hålla upp huvudet på honom så jag kunde komma åt under ganaschen och fram på bogen. Låtande klippmaskiner är ingen match, men brevlådor är rena hästmördarmaskinerna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co