lördag 26 oktober 2013

SPA-DAG FÖR RAFFE

Finns det något bättre än att spendera en blåsig och regnig lördag i stallet med sin bästa vän? Idag har jag ryktat, flätat och pysslat om Raffe som den prins han är. Jag schamponerade svansen och skrubbade benen riktigt rejält. Benen sprayade jag med klorhexedin som är är desinficerande så han är helt ren och fri från allt inför flytten.  Jag har dessutom smörjt all min läderutrustning (grimmor, träns, stövlar, sadlar) så allt blänker och är som nytt. Vi red en sväng i blåsten och avslutade med lite dressyr på fältet med mycket förvänd galopp. Vi fokuserade framförallt på att galoppera slalom med en båge på ca 5 galoppsprång och att han verkligen skulle böja sig runt "konan" även i den förvända galoppen. Superduktig! Vi avslutade med att jaga en hare som hoppade fram framför oss, 1-0 till oss. 

Vi kan knappt bärga oss tills flytten på torsdag!! Jag ska åka dit i morgon och börja förbereda, flytta dit lite grejer, sätta upp krokar och kanske strö upp boxen. 

Hovslagaren var ute igår och satte på nya skor. Raffe 
kommer att vara tip-top när vi flyttar in i nya stallet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co