tisdag 29 oktober 2013

FLYTTAT HÄSTGREJER!

Idag har jag varit i full gång med att flytta nästan alla hästgrejer till nya stallet. Jag har tapetserat mina två fack med svart-vit blommig vaxduk och satt upp krokar till alla grejer. Eftersom jag inte vill behöva proppa in grejer i facken som alla andra gjort har jag bestämt mig för att ha dom saker jag inte använder hemma i förrådet. Saker som till exempel alla flughuvor, flugsprayer, flugmedel o.s.v som man inte använder på vintern kan vara onödigt att ha där. Jag blev faktiskt rätt nöjd med min design... Men jag stod ju ett par timmar och flyttade runt på alla saker för att hitta det ultimata. 

I morgon kommer jag nog åka dit och strö upp boxen med spån. Jag ska nog skrubba krubban och vattenkoppen också så det är riktigt fräscht och fint när Raffe anländer på torsdag. Då hinner jag dessutom sopa och skura rent hans nuvarande box så vi lämnar den i samma skick som när vi flyttade in :) Det betyder att det enda som kommer finnas kvar att flytta på torsdag är hästen, höet, kraftfodret och kanske hans sadel och träns (om jag inte flyttar det i morgon).

Jag tänkte också passa på att tipsa er alla om att i morgon kommer vi ha flera av våra foderleverantörer på plats i Djurkompaniets butik i Tornby för att berätta om deras foder samt svara på alla era frågor. Kika in vettja, gärna mellan 10-13 när jag är där :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co