måndag 7 oktober 2013

BRA RIDPASS

Puuuh... Idag har jag fått motion så det räcker för flera dagar. Först ett medel-jympa pass klockan halv nio på morgonen och vid halv två mötte jag upp sambon på gymmet för ett rygg pass på 1,5 timme. Efter ett litet mellanmål hemma gick jag ut och red ett dressyrpass på Raffe. Japp, motion är inget jag har brist av. 

Raffe var riktigt härlig på ridbanan idag. Vi började med uppvärmning 30 min skritt på långa tyglar, på grusvägen. Det är bra för både mig och Raffe att få igång blodcirkulationen ordentligt innan ett planerat dressyrpass. Efter ett par minuter av övergångar och tempoväxlingar fick vi till en hel rad av fina skänkelvikningar :) En trött och svettig Raffe fick sin välförtjänta hink med mat i boxen och en stor tuss hö när han gick ut i hagen. Nöjd ryttare och en lika nöjd häst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co