torsdag 10 oktober 2013

MÖRDARBACKAR

Igår red jag och Helen bort till fälttävlansbanan och skrittade upp och ner för backarna i sandgropen. Det är så så grymt bra träning för rygg- och bakbensmuskulaturen. Man får så mycket gratis om man har kuperade hagar och ridvägar med backar, passa på att utnyttja det. 

Efter att vi fått upp pulsen och kroppsvärmen rejält red vi bort till fältet och tog ett par skutt. Raffe gick som en klocka både före, över och efter hindrena. Han tvekade inte över att trava ner i vattnet och heller inte att hoppa banken ner i vattnet. Superkul när vi båda är i sån toppform!! :)

Idag trodde jag att Raffe skulle ha träningsvärk så jag planerade en kortare uteritt med mycket skritt och lite trav. Han var pigg o glad och verkade inte ha sån värst träningsvärk som jag trodde att han skulle ha. Vi höll oss dock till planen och tog en 40 minuters uteritt innan mörkret föll.


Kommer ni ihåg hur duktig han var på terrängträningen för Mariette? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co