torsdag 30 maj 2013

MINERAL SLICK




Från och med helgen har jag tänkt att Raffe ska få gå ute även på nätterna och äta gräs. En ny hage är dessutom under uppbyggnad till honom med massor av gott gräs han kan mumsa på :) Han kommer inte att få någon kraftfoder första tiden på bete innan jag ser hur hans hull ser ut och hur mycket energi han kommer ha. Om han skulle behöva tillskott av energi eller protein kommer han självklart få det då. Tills dess har jag köpt en Hippo Extra Mineral Slick till honom med dom viktigaste ämnena som han behöver få i sig som inte gräset tillgodoser. Han kommer inte att få fri tillgång på den för då kommer den garanterat ta slut på ett dygn. Istället får han slicka på den under uppsyn ett par minuter varje dag så han inte får i sig mer än kroppen tar åt sig och behöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co