tisdag 29 januari 2013

STELARE ÄN EN PINNE

I morse red jag en 30 min tur med Raffe bara för att han skulle få komma ut och sträcka lite på sig. Vi galopperade en bra bit och han kändes fin och mjuk. Jag ville fokusera lite extra på Trollet idag eftersom han inte fick nån motion igår. Trollet kändes inte alls bra idag och det kändes som att han lika gärna kunde ha varit en pinne! Ganska snabbt tröttnade jag på hans stelhet och började köra rätt rejäla böjövningar som slutade med att han fick gå högerböjd i skritt och trav hela vägen hem. Bara några hundra meter från stallet var det som att det klickade till och han mjuknade. Han blev mjuk som smör och jag kunde böja honom på sätt som jag knappt visste att det gick att böja en häst på, hehe. Men det tog 50 min innan det släppte. Så nu framöver ska jag verkligen, verkligen, verkliiiigen fouksera på att mjuka upp honom... hela honom!
 
Efter ridturen med Trollet kändes jag totalt mörbultad och har fortfarande väldigt ont i ryggen. Det är otroligt viktigt för min kropp att hästarna jag rider går i en bra form och att jag inte behöver ha mer än ett minimalt stöd (helst inget stöd alls) i tyglarna för annars blir det pannkaka av det hela. Jag åkte till sjukgymnasten men jag klarade inte av att göra en enda övning vilket resulterade i att jag blev gåendes på bandet i 45 min innan jag gav upp. Det blir en lugn kväll för mig.
 
 
Stallägaren har satt upp A4 bilder på anslagstavlan som redovisar stallets hästar. På bilden står det hästens namn, ålder, härstammning, kön, ras och färg. Tyvärr har hon råkat stava Raffes namn fel... Han heter ju Rafelo och inte Rafaelo ;)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co