måndag 14 januari 2013

KUNDE HA BLIVIT EN FÖROLÄMPNING

Nu när det har kommit lite snö har vi kommit igång med ridningen lite mer på allvar igen och vi kämpar på med att komma tillbaka till formen. Det kommer att ta ett tag att få tillbaka smidigheten och orken men så länge det finns snö finns det hopp! På tal om hopp kommer det antagligen bli en hoppträning med d-ponnyn dunet som jag har skrivit om i tidigare inlägg, men mer om det får ni veta i morgon.
 
Här om dagen när jag var ute och red på Raffe kom det fram en jägare och pratade med oss. Han verkade kunna ett och annat om hästar, skulle gissa att han kanske hade en fru eller barn som sysslade med hästar? Han undrade först hur länge Raffe hade varit hingst och jag svarade då att han fortfarande var hingst. Han tycker att han hade en så högrest nacke, och det stämmer ju ganska bra. Han frågade sedan om min häst var en connemara, och mannen verkade ganska säger på sin sak. Jag fnissade då lite och sa att han då inte var en connemara utan en P.R.E. Mannen såg väldigt shockad ut och sa att han tyckte att Raffe såg så liten ut. Jag fick förklara vad en P.R.E var för något och berättade lite om hur dom såg ut och hur dom skulle vara. När vi sedan sagt hej då och skrittat iväg var jag ganska lättad över att han tyckte Raffe såg ut som en connemaravalack.... Det kunde ju ha varit värre??? Hehe...
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co