onsdag 16 januari 2013

FÖRSTA DIKESKÖRNINGEN!

Igår snöade det riktigt ordentligt men jag gav mig ändå ut på vägarna med min lilla bil. Precis innan jag åkte läste jag om den stora seriekrocken nere i Skåne och bestämde mig för att köra så absolut försiktigt jag bara kunde. Tvärr hjälpte inte det och jag gled sidleds ner i diket :( Det var ett rätt så djupt dike, alla fyra däcken var nere och hela bilen blev täckt av snö. Som tur är stannade det en bil med en jättetrevlig kille bara någon minut efter att jag åkt ner och hjälpte mig upp igen. Han hade en rejäl bil så det var inga problem för honom att dra upp mig. Skadorna på bilen är minimala och ska gå att laga ganska lätt. Jag hade redan tagit på mig min säkerhetsväst innan jag åkte iväg så jag fick inte det minsta ont, tur i oturen? Det jag blev lite sur över var att precis när jag åkte i diket kom det två bilar på vägen som såg hela händelsen, men som inte stannade för att se hur jag mådde! Jag kunde ju lika gärna ha slagit i huvudet och blivit medvetslös? Tyckte det var väldigt dåligt av dom bilisterna!
 
Jag åkte vidare till hoppträningen i Assedun för tränaren Sanna Esping. Vi fokuserade mycket på förhållningar under lektionen och gjorde mycket markträningar med två bommar där vi skulle kunna galoppera 5, 6, 7 och 8 galoppsprång mellan bommarna. Det handlade mycket om tempo, takt och att vi skulle kunna reglera steglängden med hjälp av sitsen och inte tyglarna. Jag kände att det var precis det här jag och Dunet behövde för att vi skulle kunna lära känna varandra och hitta dom rätta knapparna. När vi sedan hoppade en hel hoppbana var det otroligt stor skillnad jämnfört med förra hopplektionen. Så det var en lyckad kväll trots dikeskörningen, hehe.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co