fredag 11 januari 2013

NU KANSKE VI KOMMER IGÅNG

Länge leve snö! Trodde aldrig jag skulle vara så glad över att det kommer lite mer snö, men det är jag! Att inte kunna rida för att det är så isigt har varit hemskt och tråkigt. Igår kom det lite snö och då gjorde jag ett försök att rida på båda hästarna. Trollet har lite bättre grepp än Raffe så honom gick det skapligt att skritta med. Raffe har väldigt dåligt fäste på is så han fick gå med mysteg och jag överdriver inte när det tog honom 30 minuter att skritta 500 meter, haha. Men vi gjorde ett försök i alla fall?
 
Idag har det kommer ca 2-3 cm snö vilket gjorde det mycket lättare för Raffe att kunna skritta. Han frustade och krulla ihop sin hals när vi var ute och skrittade - så kul tyckte han att det var att vara ute och motionera igen. Vi försökte oss inte på något trav för det är fortfarande alldeles för halt ute. Men 40 minuter skitt är bättre än ingenting och det gör mig väldigt glad i alla fall :)
 
Det går fortfarande inte att ladda in några bilder :( Men vi minns gamla bilder och längtar oss tillbaka till sommaren!
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co