onsdag 16 januari 2013

HELT OTROLIGT DRESSYRPASS IDAG

Måste bara få berätta för er om hur lycklig jag är och har varit enda sen klockan 12 idag! Jag red nämnligen ett dressyraktigt ridpass på Trollet idag och det gick så himla bra. Vi red på vallen för första gången och det kändes skönt för det fanns massor av plats att rida på och det var jämt snöbelagt. Det märktes direkt när jag började jobba med honom att han är lite stelare än vad han tidigare har varit så vi gjorde mycket böj- och förflyttningsövningar. Bara att gå inåtställd och utåtställd på volt, gå sidleds, backa o.s.v gjorde honom väldigt mjuk och fokuserad på vad jag ville.
När vi grejat runt en stund med det var han som en spagetti och lyssnade på min minsta vink. Vi gjorde galoppombyten i en åtta utan att få korsgalopp och vi gjorde helt okej galoppiruetter. Men det som gjorde mig så otroligt glad och exalterad var att han gjorde några helt otroliga längder med piaff och passage! Det var verkligen bara att sitta där och be honom göra det och han bara kämpade på hur länge som helst. Svårt att förklara men det var en otrolig känsla. Idag kändes det som förr igen och det känns verkligen som att nu börjar Trollet hitta hem igen. Fina hästen :') Nu är vi på gång igen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co