torsdag 3 januari 2013

EN HELDAG FÖR SOFIE

 
Jag har fått en fråga från Lina som undrar hur en heldag för mig ser ut. En heldag för mig kan vara svår att förklara eftersom jag inte jobbar varje dag. Dom dagar jag inte jobbar åker jag till sjukgymnasten. Men som idag, torsdag, ser mig dag ut ungefär så här:


Gå upp, börja elda och släppa ut Raffe.
Om jag kan - träna Raffe.
Fixa Raffes saker (mocka, packa hösilage).
Mocka i lösdriften och ge hästarna hösilage.
Äta lunch, fixa mig och åka till hööks.
Komma hem, börja elda igen.
Ge lösdriftshästarna hösilage.
Gå ut till stallet och (om jag kan) träna Trollet.
Sova

Dom dagar jag är hos sjukgymnasten brukar jag passa på och handla mat, eftersom det ligger precis intill. Jag tränar hästarna så ofta jag kan och orkar. Det kan variera från att jag tränar båda varje dag till att jag inte tränar nån på nästan en vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co