fredag 4 januari 2013

SÅ SOM DET BORDE VARA VARE DAG

Halsen gör ont, huvudet dunkar och kroppen värker... Men jag är inte bitter för det! Okej, lite kanske jag har klagat idag men jag har ändå gått upp tidigt, varit i stallet, sjukgymnastiserat och handlat mat. För tillfället förbereder jag för en riktig myskväll tillsammans med/för min pojkvän! Bakpotatis med skagenröra och sallad står på menyn och till filmen bjuds det på morötter med två olika dipper till.

Men nog om min mysiga vardag... Det är fortfarande för isigt för att rida på vägarna och på ridbanan är det också isigt där jag har ridit. För att inte hästarna ska känns sig helt bortglömda eller tappa sin dagliga rutin är det viktigt att man fortsätter att pyssla med dom. Även om man inte kan motionera dom behöver dom fortfarande närhet och omvådnad. Jag stod länge och borstade på Raffe i morse innan jag släppte ut honom i hagen och påbörjade stallgörat och det var mycket omtyckt av både häst och människa. Efter stallgörat tog jag in Trollis och gav honom samma uppmärksamhet som Raffe tidigare fått. Precis när jag skulle släppa ut honom så kom min pojkvän och min lilla hund ner i stallet, så vi bestämde oss för att ta en promenad i det soliga vädret. Vi var ute och gick i dryga 40 minuter och Trollet gick och frustade nästan hela tiden, så mysigt! En riktigt bra stalldag om jag får säga det själv :) !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co