fredag 5 oktober 2012

SOLSKENSPROMENAD


Idag gick jag upp tidigt och tog mig en morgontur på Trollet. Vi hade inget speciellt inplanerat för dagens träning utan red iväg utan att veta vart vi skulle. Vi hamnade på Skänningevägen där det är 80km/h... Vi hamnade dessutom på en lång raksträcka där det är mer troligt att folk kör i närmare 100km/h. Trollet råkar vara världens bästa att rida med i trafiken och vinklar inte ens på örat när det kommer ett fordon. Han travade glatt på i vägkanten med öronen framåt och huvudet högt :) Det är skönt att varva mellan trafiksäkra Trollet och ej trafiksäkra Raffe.

Närmare lunchtid skulle min kära pojkvän ut och träna cardio (eller vad han nu kallar det...) och då passade jag och Raffe på att ta en barbackatur. Vi kämpade länge men till slut tror jag att vi lyckades psyka honom ordentligt, hehe. Ni ska bara veta hur underbart det är med en pojkvän som inte är rädd för hästar!! Han erbjuder sig gärna att ge hästarna sitt kraftfoder och tänker inte alls på att han går ut till en hingst där han klampar in i hagen. Hästarna verkar tycka om honom också, speciellt Raffe. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co