måndag 1 oktober 2012

HÄSTMÄSSAN I LÖRDAGS


Jag är lite sjuk så därför har jag inte hunnit uppdatera er med info om hur det gick på våran uppvisning i lördags. Men bättre sent än aldrig.... 

Jaa ni.... Det gick ju inte riktigt som jag hade hoppats. Jag hade inte en tanke på att vi faktiskt skulle till en travbana och att det skulle vara travlopp under tiden vi red. Det var inte den smartaste idén att åka till en travbanan med en ex travare. Trollet var jättespänd, nervös och skakade. Han sprang med svansen rätt upp, travade på stället och gjorde varningsljud till dom andra hästarna. Det var inte alls roligt att se honom så upprörd och flera gånger funderade jag på att ställa in våran uppvisning/clinic och åka hem med honom. Men vi genomförde uppvisningen tillsammans med min tränare ändå.

Jag och Trollet visade upp WE på LC/LB nivå och min tränare visade upp WE på Svår nivå med sin tävlingshäst. Under tiden som jag red pratade min tränare i en "mygga" och förklarade för publiken vad jag skulle göra och hur jag genomförde det.  Det var ju lite spänt och Trollet gjorde inte riktigt som jag sa men vi genomförde teknikbanan och speedbanan utan några större bekymmer trots att det var väldigt halt i det blöta gräset.

Det kom 3500 besökare till hästmässan och det var faktiskt ganska många som kollade på våran clinic trots regnet! Min underbara mamma följde med som hästskötare/kameraman. Hästskötarjobbet skötte hon utmärkt men det där med att hon skulle fota och filma mig får hon lägsta betyg i. Hon knäppte fyra bilder på mig och Trollet under hela tiden :P Som ni ser på bilderna är han ganska stirrig och det var precis så han var under hela tiden vi var där. Han var till och med rädd för paraplyer!!! Hallå?! Jag brukar rida honom med ett paraply när det regnar i vanliga fall. 




Ingen mer travbana för min guldklimp! 


2 kommentarer:

  1. Mammor och kameror hör inte ihop! Min morsa är likadan. Får typ 3 bilder och en film på 2 sekunder (utan att överdriva) när jag vill att hon hänger med och tar kort och filmar när jag rider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Och om dom lyckas filma längre än 2 sekunder så är det marken dom filmar ;) hehe

      Radera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co