torsdag 7 juni 2012

DUMMA HOVAR

Idag fick Trollets sina hovar verkade och dom blev så fina. Han är en riktig drömhäst för en hovslagare att få hålla på med. Efter hovfixet tog vi oss en skritt i skogen för att njuta av det icke-regnande vädret. Fick lov att rida i t-shirt för att det var så varmt och kvalmigt ute.

Trollet var som vanligt pigg och vaken, men inte så han hoppar till när rådjuren helt plötsligt prasslar vid träden. En trygg häst att skritta barbacka på helt enkelt! Jag vill verkligen göra en sadelutprovning på Trollet så jag vet vad jag ska spara till för sadel till honom. fast det är ju rätt mysigt att rida barbacka :)

Lite ledsen blev jag allt när vi kom tillbaka från våran mysiga tur och jag får se att hans ena hov hade flisat sig!!! Helt nyverkad och ändå ska dom hålla på och gå sönder av den lilla biten vi gick på grusvägen... suck säger jag bara!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co