tisdag 28 februari 2012

TANDBESÖK BOKAT

Idag har det varit full rulle! Vi följde med min brors sambo och hennes syster till veterinären med deras fina d-ponny som har hostat lite lustigt ett tag. Det visade sig att den hade nån slags bronkit (astma) och behövde ett rejält miljöombyte. Som tur är har dom precis byggt en lösdrift för deras unghästar så där kommer denna ponny nu att få bo och få hösilage och speciell motion. Håll tummarna för att hon blir bättre snabbt.
Veterinären sa också att denna ponny var känslig för fång och berättade att Welshar och dartmoore ponnysar har ärftlig känslighet för fång. Detta visste jag inte! Måste jag forska mer i, mycket intressant.

Och äntligten har jag fått arslet ur vagn och bokat tid för en tandkontroll åt Trollet. Äntligen! Jag vet inte om Trollet någonsin har fått tänderna uppkollade så det är väl ändå på tiden? Han har inte svårt att hålla hullet men för det kan han ju ha vargtänder, hakar, foderfickor mm. Lika bra att kolla upp hans gamla tänder, det är han värd min guldklimp. Så nästa onsdag styr vi transporten mot Norrköpings hästklinik.



Förutom detta så åkte vi förbi Stallbutiken så jag kunde handla en säck Krafft Sport till Trollet och en spånbal till Raffes box. Dom hade ingen torvmix, dåligt.... men om jag lägger in spån nu och lägger in torv nästa gång så blir det ju torvmix, hehe.


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co