onsdag 29 februari 2012

EN BOXHÄST



Jag tycker så synd om Raffe när han inte vågar gå utanför lösdriften för att det är så ojämnt i hagen. Nu när det blev mjukt trampade han upp hagen och sen när det fryser på blir det svårt för honom att gå på ett bra sätt. Därför har jag flyttat på honom till en hage precis brevid hans som är lite mindre men helt oupptrampad. Det finns till och med lite gammalt gräs som han glatt tuggar i sig även om han har hösilage att tugga på.


Eftersom han inte har någon lösdrift i den nya hagen måste han stå uppstallad på nätterna så han har mjukt och torrt att ligga på. Men det gör inte Raffe något, han är en riktigt boxhäst. Han springer in i boxen och rullar så torvmixen yr i hela stallet. Det är riktigt mysigt att ta in honom precis innan man går och lägger sig och att gå och släppa ut honom det första man gör på morgonen. En mysig gnäggning på morgonen gör en bra start på dagen!


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co