torsdag 23 februari 2012

MODIG HÄST

Trollet och Raffe skiljer sig som eld och vatten ibland. Trollet går genom och över allt man styr på medan Raffe vänder och springer åt fel håll när det blir läskigt. Ändå får dom samma träning och får gå genom och över samma saker.

Igår skrittade jag 20 min i sommarhagen på Raffe och han skötte sig SÅ bra. Han var snäll när jag skulle sitta upp och när jag skulle sitta av, han gick genom vattenpölen i grindöppningen och han höll sig till skritten. För vissa kanske detta inte är mycket men för mig är det ett stort steg i rätt riktning för oss. Just nu handlar det inte om att vi ska lära oss nya saker och ha en toppkondition.... det handlar om att vi ska komma framåt! Han ska kunna hantera sin överskottsenergi rätt och det ska kännas säkert att hoppa upp på honom. För min del får han gärna bralla, men så länge det är för att han gör det av glädje och inte för att han har så mycket energi att göra av med. I vissa fall kan dom två sakerna vara samma sak men det är ju egentligen stor skillnad på att hästen är glad och att den har så mycket energi att han inte vet vart den ska ta vägen?


Direkt när jag gick ut i hagen för att hämta Trollet berättade han för mig att han hade lite träningsvärk och helst inte ville göra nått idag. Men med lite övertalning gick han med på att ta en kort tur ändå. Det bästa mot träningsvärk är ju att röra lite på sig. Ibland är det läskigt hur väl Trollet kommunicerar med mig, fina häst! Här har vi en helt motsatt häst mot Raffe. Han stannar inte för hinder, vattenpölar är roliga, vilda djur som hoppar upp framför honom är inget att vara rädd för och trafik vinklar man inte örat åt. Trollet är helt enkelt den där idealhästen!



På tal om fotograferingen här om dan så lovar jag att ni ska få se lite fler bilder. Jag har fått ett par stycken men det blev väldigt många roliga och fina bilder som jag vill ha. Just nu försöker vi komma på hur jag lättast får bilderna och der lutar åt att jag får åka dit med ett USB och sno dom hehe.


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co