tisdag 7 februari 2012

ÄLSKADE RAFELO

Har precis kommit in från stallet... eller hagen rättare sagt. Gav hästarna lite mer vatten eftersom det jag gav för en stund den redan frusit till is. Det känns dock bra att det har börjat bli lite varmare på nätterna, just nu är det bara -5 ute. Alla hästarna står ute och Trollet behöver inget täcke.

Igår öppnade jag en ny hösilagebal till Raffe som han har mumsat rejält på så nu är det ett stort hål i mitten. Det vet ju alla att den godaste maten finns i mitten av balen? Måste säga att balen var precis perfekt att sitta på eftersom rumpan kunde sjunka in i hålet haha. Där satt jag länge och bara myste med Raffe. Han lade huvudet i mitt knä och somnade nästan. Urmysiga häst. Idag har jag suttit hela dan på möten och varit hos sjukgymnasten så jag kom inte hem förrän det börjat bli mörkt. Men i morgon har jag inte andra planer än hästarna.

Jag tränar sitt med våran gris Babe och Min brors
New Foundland Alice. Dom lär sig allt!


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co