söndag 22 januari 2012

VEM TYCKER DU MEST

Har fått en fråga från Eva som undrar; Vem tycker du mest om av Raffe och Trollet?



Man tycker det borde vara en lite klurig fråga, men för mig är det inte det. Jag tycker om både Trollet och Raffe väldigt mycket. Men mitt hjärta klappar mest för Trollet, utan tvekan. Trollet är mitt allt, my proud and glory, min trygghet och mest värdefulla skatt. När jag är ledsen eller upprörd går jag först till Trollet för jag vet att han förstår mig. Så fort jag är med Trollet blir jag lycklig och som sagt, vi förstår varandra. För mig finns det ingen lättare häst att rida än Trollet. Hans ben är mina ben, hans ägon är mina ögon, hans öron är mina öron och våra hjärtan slår alltid i takt till varandra. Finns ingen som Trollet, det är bara så.

Raffe är en riktig underbaring han också. Men jag och Raffe kan ha våra bråk, både på marken och på ryggen. När jag och Raffe tränar känns det ännu inte som att vi är ETT. Vi är fortfarande två olika individer som försöker sammarbeta men ändå lyckas kämpa emot varandra ibland. Men vi kommer bli supertajta så småningom, och jag har inte bråttom! En dag ska även bli vi ett, som jag och Trollet är.


Kram Sofie :)

1 kommentar:

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co