lördag 21 januari 2012

NU ÄR HAN KLIPPT!

Nu finns det ingen återvändo! Igår kom Madde och hjälpte mig klippa Trollet, eller hjälpte - HON klippte Trollet och jag kollade på hehe. Vi vet inte om han har blivit klippt förut så lite vadd i öronen och en huva på huvudet gjorde susen. Fick inviga den blåa luvan jag köpte för nån vecka sen, den satt perfekt på Trollets älgöron. Jag blev så stolt över min lilla häst när jag såg hur snällt han stod! Blixtstilla, med öronen framåt och han väntade på att få godis. Det blev jättesnyggt och Madde var jättesnabb! Hade jag gjort det hade det tagit flera timmar men Madde gjorde det på under en halvtimme. Jättestort tack till Madde!



Före! Kolla hur mycket hår han har! Ser ni hur det sticker ut framtill 10cm??



Efter! Ser ut som en ny häst! Världens finaste Trollet, tävlingshästen! Och såklart visar vi upp luvan också.


Igår kom min storebror ut och hjälpte oss med hösilagebalarna också. Vi har ägt 16 hösilagebalar som vi inte kunnat hämta från ett fält då vi inte äger sånna redskap man måste ha. Men igår lyckades vi samla ihop alla redskap från bönderna och storebror, som är proffs på maskiner, hämtade och lastade av dom så fint i hagarna! 11 stycken till Trollet & co och 5 stycken till Raffes hage. Och så elband runt det, perfekt!! Tack snälla storebrooor!


Kram Sofie :)

1 kommentar:

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co