söndag 22 januari 2012

HÄST UTLÅNAS TILL RODEO

Idag skulle jag försöka mig på en lugn skritt på grusvägen med Raffe. Tyvärr hade Raffe helt andra tankar än mig. Det gick skapligt fram till vi vände då det blev rodeo istället. Det var väldigt halt vilket gjorde att han inte kunde galoppera så fort och han kunde inte göra sina värsta bocksprång men jag hade ändå problem att sitta kvar ibland, haha. Det tog halva grusvägen innan jag fick stop på honom, d.v.s en kilometer. Men jag satt kvar, jag hade gudarna på min sida idag!

Trollet var också på ett strålande humör idag. Jag satte på hoppsadeln, kortade stiglädrena och så körde vi full rulle på fältet! Och han kunde faktiskt skena hela två varv utan att se ut som en dränkt katt!! Innan han klipptes var han supersvettig efter ett halv varv.

Trollets päls är nu bara ett minne blott!


Kram Sofie :)

1 kommentar:

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co