torsdag 26 januari 2012

PÅ TAL OM PRAKTIK

På tal om Spanienpraktik så var jag på Irland och gjorde 4 veckors praktik 2010-2011 i ett hopp- och fältävlandsstall. Jag åkte till Irland i mitten av december 2010 och kom inte hem förrän mitten av januari 2011. Det var extremt roligt att få fira jul och nyår tillsammans med allt underbart Irländskt folk, som för den delen är väldigt gästvänliga! Det var 4 otroligt roliga veckor även om jag inte fick rida varje dag.... Jag ville inte åka därifrån. I detta stallet fanns allt man behövde - 20 topphästar (upp till grand prix), ridhus, skrittmaskin, stor ridbana, fältävlandsbana mm. Jag lärde mig inte jättemycket, men jag trivdes mycket bra och det räcker för mig så länge jag får vara med hästar. OCH där fick jag uppleva något som jag inte kunde göra i Sverige - en riktig huberturjakt med riktiga rävar och riktiga hundar!


Kram Sofie :)

2 kommentarer:

  1. Åhh vad härligt!
    Jag va ju till Tyskland, och ja ville verkligen inte heller hem.. längtar fortfarande tillbaka.. "/ :P följa varandra via BlogLovin? ^^

    SvaraRadera
  2. Ja det var riktigt härligt :) JAg hoppas jag kan åka tillbaka någon gång.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co