torsdag 26 januari 2012

MIN PRAKTIK I SPANIEN

2008 praktiserade jag 4 veckor på ett dressyrstuteri i Spanien. El robledal var namnet på stuteriet och där fanns det över 120 hästar i blandade åldrar av rasen P.R.E. Som ni säkert förstår är det precis därifrån min älskade Raffe kommer. Det var 4 tuffa veckor med mycket slit och allt för lite vila. Jag kan inte påstå att jag lärde mig något praktiskt men därimot lärde jag mig mycket om själva P.R.E hästen till typ och sätt, vilket gjorde det hela väldigt lärorikt. Jag vet nu hur det är att jobba med hingstarna i Spanien, hur dom ska tränas för att få fram sina bästa gångarter, hur dom ska se ut exteriört o.s.v. Sen satt det ju inte fel med lite sol och bad i mellanåt, hehe.






Kram Sofie :)

3 kommentarer:

  1. gud vad jag saknar värme, är det inte sommar snart! gillar bilden med apan höhö ;D

    SvaraRadera
  2. Det låter ju som värsta drömmen! :D

    SvaraRadera
  3. Julia: Jag vill också ha sommar snart. Ja den är lite rolig.
    Issa: Ja tanken att vara i Spanien och jobba är en dröm men när jag väl kom dit så var det inte som dom hade sagt. Andra arbetsuppgifter och mer jobb än vad som sagt.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co