torsdag 19 januari 2012

KLIPPNING

Jag har bestämt mig för att klippa Trollet lite på halsen, men inte en en "hel" halvklippning. Jag har varit väldigt osäker på om jag verkligen skulle göra det eller inte men eftersom han motioneras och tränas mycket så känner jag att det är dags att göra något nu. Bara av att skritta 30 min blir han helt svettig och löddrig på halsen. Men jag har lite beslutsångest hur pass mycket jag vågar klippa honom eftersom han står på lösdrift och inte ska behöva frysa det minsta. Han är ju ändå ganska gammal och jag tror inte han har varit klippt förut så det blir ändå en förändring för honom.
Jag har plockat fram en gammal bild på Trollet från 2009 och gjort två skisser på hur jag skulle kunna tänka mig att klippa honom. Tycker det är roligt att kolla på den här bilden ibland och se vilken skillnad det är på hans byggnad då och nu.




Vad tror och tycker ni??

Kram Sofie :)

3 kommentarer:

  1. SV: Jo, jag brukar normalt rida ut större delen av mina ridpass, men nu har det varit så isigt och halt så det har inte varit möjligt :( Jag avskyr att rida i ridhuset ofta.

    SvaraRadera
  2. Hej, kolla in min klippning, men det är väl mer än va du e ute efter men jag tyckte den blev frän :) tjockt täcke pà sà klarar dom sig?

    SvaraRadera
  3. jag tycker den undre var snyggast i alla fall :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co