onsdag 25 januari 2012

EN HOPPTRÄNING

Hoppning måste vara det roligaste Trollet vet. Det spelar ingen roll hur trött och svettig han än är, när han ser ett hinder så är det full gas! När jag hoppar på Trollet så har jag kandarstången på och hoppar jag hemma så brukar jag blanda mellan alla hans bett. Han drar inte men är väldigt pigg och när jag har det bettet så blir han lugnare bara av att ha bettet i munnen. Sen skulle jag väldigt gärna kunna hoppträna på ett tränsbett men när jag ska hoppa högre höjer och en hel bana så krävs det att jag utan problem kan stanna, svänga och göra tempovexlingar för att han inte ska gå omkull eller bryta av till "travartraven". Jag ser inget fel i att hoppa i kandarstång så länge jag inte råkar hålla en stöd över hindret.


Bjuder på en liten film. Mellan första två hindrena ska det vara 5 galoppsprång och mellan dom två sista hindret ska det vara 4 språng. Därav ser galoppen lite knasig ut framför hinder nr 2 då jag var tvungen att få in det femte språnget, hehe. Hindrena ligger på 90cm och 1 m.



Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co