torsdag 19 januari 2012

HÄSTTJEJENS MARDRÖM

Trodde aldrig att det skulle drabba mig, men det har det gjort - Alla hästtjejers största mardröm har blivit sann... Jag har blivit allergisk mot hästar! Inte bara hästar utan mot katter och hundar också! Jag har vetat ett tag att jag varit allergisk mot katter och det märks väldigt tydligt direkt när jag är i närheten av katter.

Men detta ska inte stoppa mig, jag äter ju redan allergitabletter så jag kan lika gärna äta lite fler :) Men att vi har våra hästar på lösdrift gör jättestor skillnad på hur min allergi utvecklas, ännu en fördel med lösdrift för min del! Och angående det där med hundallergin är det en jättestor fördel att jag har en korthårig chihuahua. Min Cindie är så korthårig att hon till och med är lite flintis på vissa ställen på sommaren, thihi. Och så tycker vi om att bada båda två så hon är väldigt ren från kvalster för att vara hund.

Men jag är fortfarande i chocktillstånd.... allergisk mot trollbollen buhuu :'(



Jag är även allergisk mot grisar, tro det eller ej. Men jag försöker ha handskar på mig när jag klappar på Babe. Mamma och Babe på bilden - våran lilla gris.



Kram Sofie

1 kommentar:

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co