torsdag 1 december 2011

ARBETE VID HAND

Ikväll tog jag och Trollet tag i träningen igen och tränade lite vid hand. Först stod vi länge i stallgången och myste. Det finns inget bättre än att sätta på radion på låg volym, klappa på Trollets mjuka mule och burra in ansiktet i hans långa man.


Bjussar på en härlig julbild från 2008 på mig och Trollis. Det är ju faktiskt första december.



Jag red först en stud barbacka bara för att jag var sugen på det. Inte så länge, max 20 min, och mer eller mindre på långa tyglar. Vi kollade så vi kunde rygga, svänga, stanna och ändra gångarterna utan att använda kontakt med munnen. Det gick jättebra, han lyssnar super på rösten. Sen började det regna så jag hoppade av och började med mararbetet. Jag är inte så överduktig på det där med arbetet vid handen. Jag tycker det är svårt med hur jag vrider kroppen, hålla koll på tyglar och spö samtidigt och hålla koll på mina egna ben samtidigt som jag ska hålla koll på Trollet... haha... det är inte lätt! Jag beundrar alla er som klarar av allt det här och får det att se så lätt ut. Bara för skojs skull så försökte vi oss på nått piaff-liknande och ibland tyckte jag minsann att vi stod stilla, benen var långt under och nacken var högsta punkten. Men Inte lätt att veta utan en duktig tränare.

Men därimot så gjorde han en jättefin spansk skritt idag :D Han var verkligen på godishumör. Jag hade dock ingen godis till honom men han tyckte det var roligt att trickträna lite även utan godis. Han måste ju inte ha godis när man tricktränar, målet är ju att kunna göra allt utan mutor.




Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co