söndag 13 november 2011

PÅ TORSDAG

På torsdag ska jag och Raffe rida våran första privatlektion för Sissi Lilja!! Det blir första gången någonsin som vi rider för en riktig intruktör. Jag är väldigt förväntansfull och lite nervös... Jag vet dock att jag har en väldigt ärlig häst som alltid gör sitt bästa så det ska nog bli en enkel match. Men lite nervös är jag allt.


På den lektionen ska vi träna mycket på rörelser ur LB:1 programmet som jag och Raffe ska tävla den 26:e november. Det ska också blir jätteroligt och denna gång hoppas jag att Raffe känner igen sig så pass att han inte blir rädd för dressyrstaketet och domaren. Det är hos Sissi Lilja vi ska tävla så därför kommer vi ha lektionen i det ridhuset tävlingen kommer vara. Idag red vi här hemma på banan och tränade lite på mellantraven, ökade skritten och galoppfattningarna bara för att vara väl förberedda inför torsdag


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co