fredag 11 november 2011

DET ÄR DAGS FÖR....

FREDAGSMYS!!! Äntligen fredag!! En hel helg med hästarna är inplanerad. Idag kom min chef med två storbalar med halm som vi ska bygga tak till i helgen. Nu blir hästarna glada! Han slängde också in två hösilage-balar till hästarna så nu kan dom äta hur mycket dom vill, så det blev lite fredagsmys för dom också.

Raffe och jag tog oss en tur bort till chefens fina ridbanan och red runt där en stund. Det var inte mycket till dressyr eftersom Raffe tyckte ALLT var läskigt. Det var väldigt dimmigt ute så han kunde inte riktigt se vad allt var och tog det säkra före det osäkra och skyggade för allt istället. Chefens tre hästar stod i hagen brevid ridbanan och kollade på när vi red och det tog säkert 3-4 varv innan den ena hästen hummade och han då insåg att dom inte var monster, hehe. Förutom det så var såklart löven, stenarna, traktorn, hindrena o.s.v väldigt läskiga. Riktigt fredagsmys med andra ord....


Raffe när han kom till mig... tror bilden är tagen Juni 2009. Ungefär 8 cm lägre än nu, mer brun i färgen och inte mycket hanterad. Kolla vad mycket mer hög bak han är än fram...


Raffe september 2011!! 8 cm högre, ljusare färg, längre man (gilla), maffigare och världens tryggaste och underbaraste hingst! löve!..



Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co