onsdag 19 oktober 2011

UNDERBARA HÄST(AR)

Idag har varit en kanondag! Trots min försovning och det där morgonsamtalet från chefen som undrade var jag var så har dagen varit perfekt!! Jag har hunnit rida båda små pållarna innan det blev mörkt. Jag har gått hela dan och förberett mig inför ridningen eftersom jag visste att jag i alla fall skulle hinna rida en häst om jag skyndade mig hem från jobbet. Jag funderade ut vad jag ville träna på, vad jag skulle ha för sadel&träns och resterade fix (typ benskydd och lindor eller kanske fläta manen). ridnignen blir alltid lite extra bra när jag fått gå och längta efter det och verkligen är positiv och fokuserad när jag ska rida. Då blir ju även hästarna det!


Trollet red jag en stund på banan och skrittade även ut en stund... jag ville aldrig sluta rida honom!! Han gick såklart som en klocka och idag matchade vi verkligen varandra, vi var ett. Jag visste vad jag ville och han förstod vad jag ville. Vi lyckades riktigt bra med den förvända galoppen i båda varven och han kunde ställas korrekt i båda varven. Toppen!

Jag och Raffe tog oss en uteritt genom skogen och bort till ett fält där jag hade tänkt att vi skulle busa lite. Men Raffe kunde inte riktigt hålla inne energin utan exploderade efter en stund och körde en fin backut-kombination utan mitt samtycke! Efter det blev han ganska pigg och alltför glad så vi fick ta oss från fältet för att jag skulle hålla mig kvar i sadeln hehe. Men sen när vi kom in i skogen igen blev det bus och hopp över stock&sten. Då är det bra att ha lite energi.




Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co