torsdag 13 oktober 2011

HOVIS!

Idag var hovslagaren Pinge ute och verkade Raffe och b-ponnyn (som ska stå hos oss i vinter). Jag var inte hemma utan på jobbet, men mamma var hemma och tydligen så hade Raffe skött sig superbra! Duktig häst. Så nu har Raffe finfina hovar igen och kan skutta fram lite extra fint??


Precis som alla andra dagar de här veckan hann jag knappt rida idag heller. Det blev en superkortis på banan med Raffe barbacka. Egentligen hade jag tänkt rida ut på grusvägarna men Raffe var riktigt taggad idag så jag ville ta det säkra före det osäkra. Vi gjorde inget speciellt på banan idag, skojade mest runt och Raffe fick springa runt lite som han ville. Vi hoppade ett par gånger över ett 30 cm hinder, skooooj. Skönt att ha en så snäll häst!

Vilken dag som helst har jag tänkt börja ha täcke på Raffe om nätterna. Börja med ett regntäcke och sen börja använda ett vintertäcke istället. Ska bli spännande att ha en häst installad i år. Dom senaste 3 åren har vi haft alla hästar på lösdrift. Antagligen kommer jag svära varje morgon när jag får gå upp tidigare för att släppa ut honom medan mamma ligger och sover gott för att hennes går på lösdrift. Igår betalade jag för hösilaget som vi beställt. Så nu kommer det snart stå 35 balar hösilage på gården, yeah!


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co