lördag 15 oktober 2011

"LULLA RUNT"-FILM




Igår jobbade jag sent och blev superglad när jag fick se att våran vän Lena (inte den Lena som brukar rida Trollet!) var på besök hos oss. Jag passade på att övertala henne att rida Trollis åt mig så båda hästarna skulle hinna få lite motion innan det blev mörkt. Lena har inte ridit på flera år men vill börja komma igång nu, och vilken häst är inte bäst att börja på då om inte världens bästa Trollet?? Trollet är både snäll, ärlig och utbildad - perfekt att börja på.

Jag red Raffe samtidigt och jag kunde inte låta bli att snegla på Trollet och Lena hela tiden så jag var totalt ofokuserad under mer eller mindre hela ridpasset. Och som jag försökt berätta så tycker jag det är viktigt att man försöker fundera ut innan man rider vad man vill åstadkomma med ridpasset. Mina fördelar och nackdelar, hästens fördelar och nackdelar. Ska vi repetera något vi redan kan eller ska vi börja träna på en ny rörelse eller fortsätta träna på en rörelse vi påbörjade förra gången.

Mamma lyckades få till några små klipp med kameran så jag har klippt ihop dom till en film åt er, helt oredigerad som vanligt! Jag har inget o dölja! Det är viktigt för min utveckling om jag själv kan analysera hela filmen och hitta alla dom miljoner fel som jag gör... på så sätt kan jag försöka åtgärda dom så gott jag kan. Ingen är fullärd!



Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co