söndag 23 oktober 2011

HELGEN

Helgen har varit underbar! Inte nog med att jag har kunnat spendera timmar i stallet med hästarna utan jag har också hunnit vara lite social med mina vänner också, vilket är ganska sällsynt hehe. Båda hästarna har fått sig ett dressyrpass, ett pass med hoppning och en lång uteritt den här långhelgen.



Jag tränade kombinationer med både Raffe och Trollet. Ett räcke med två galoppsprång till ett kryss som följdes av ett galoppsprång till ännu ett räcke. Superbra träning för Raffe som har det lite svårare med avståndsbedömningen och inte riktigt vet var han ska hoppa av. Trollet tyckte det var lätt som en plätt och hade öronen spetsade framåt och drog på som tusan haha. Han blir lite hetsig när det kommer till hoppning men ger man honom bara en klapp på halsen och ett lugnande ord så brukar han lugna ner sig och komma tillbaka till rytmen igen. Som ni ser på bilderna red jag i mjukisbyxor... det är ju faktiskt helg!!



Eftersom det var sånt toppenväder ute idag med solsken tog vi tillfället i akt och fotade Senorita när han sprang runt på ridbanan. Vi fick ett par riktigt fina bilder och man ser minsann att det är P.R.E i henne. Hon visade upp både spansk skritt och stegringar, ett riktigt energiknippe. Hon passar så fint i sin lila grimma!!






Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co