måndag 24 oktober 2011

EN PIGG RAFELO

Igår skrittade jag ut med Trollis i skogen efter den där hoppträningen i förrgår. Han hade säkert lite träningsvärk så då är det nog skönt att bara få skritta och lyfta på benen.



Raffe hade jag tänkt ta en lite längre tur på men han var så jobbigt hetsig när vi var ute så jag ångrade mig. ALLT (!!) var farligt igår. När vi red på grusvägen och han råkade putta till en liten sten när han inte lyfte på foten ordentligt var det superläskigt så han fick slänga sig åt sidan.... när vi red förbi en buske var han tvungen att gå en stor omväg och hoppa upp i luften varannat steg.... när vi red på fältet såg han halmbalar lite längre bort och var tvungen att skena därifrån av rädsla... sen var han så upprörd över att halmbalarna skulle äta upp honom att han var tvungen att gå i passage & göra levad samtidigt som han gjorde varningsljud. Han är så feg ibland! Jag vet inte vart den där energin kommer ifrån för ibland är den som bortblåst. Han fick i alla fall göra sig av med energin genom att galoppera i åttor med byten tills han lugnat ner sig.

Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co