tisdag 25 oktober 2011

DEN PERFEKTA HALTEN

Är omöjlig! Det bara går inte att få till den perfekta halten. Den där magiska tvärniten man kan se hästarna göra i hagen från full galopp till stopp på en halv sekund i perfekt balans och form. Var är den när jag rider?? Även om jag genom enbart rösten ger en stoppsignal till hästen så vet jag inte om jag någonsin, en endaste gång, fått till den där halten alla drömmer om. Eller kanske någon gång. Men tänk alla dom gånger man har gjort halt och hur många gånger man egentligten har lyckats ?


Idag tränade jag och Raffe på halter i mörkret på ridbanan med en strålkastare på stallväggen som bara lyser upp halva banan. Vi tränare mest från skritt till halt men även lite från trav till halt. Men vi var inte helt i balans en endaste gång. Jag blir lite besviken på mig själv... Hur ska vi kunna utföra någon rörelse korrekt när vi inte kan göra en halt korrekt. Vi kan inte ens stå stilla rätt. Då känns den där levaden, piaffen och galoppiruetterna väldigt avlägsna. Men Raffe är en fin häst som kämpar på bra även när det är mörkt och det är han som lyser upp mitt mörker sånna här dagar. I natt ska jag drömma om den perfekta halten!


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co