söndag 2 oktober 2011

DAGEN EFTER

Såhär dagen efter en tävling går jag fortfarande på rosa moln! Jag stod länge länge och gullade med Trollet i stallgången innan vi tog en lång barbackatur i skogen, bara skrittade runt och njöt. Han fick minsann extra morötter idag också.


Ett dressyrpass på banan blev det för Raffemannen som stått och degat i hagen medan Trollet har samlat på sig rosetter. Han var riktigt pigg och fokuserad idag så allt gick jättebra! Idag hade jag inte riktigt planerat ridpasset vilket jag brukar göra i vanliga fall. Jag tycker det är viktigt att man funderar ut vad man vill träna på och hur man ska gå tillväga innan man rider. Så man inte bara rider runt och försöker komma på vad man ska göra under tiden. Självklart får man sen kanske ändra lite på planerna när man kännt efter hur hästen känns och vilket humör den är på, man ska inte bråka med hästen bara för att! Men dagens pass innehöll lite galoppombyten och ökad trav.




Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co