lördag 1 oktober 2011

HOPPTÄVLING

Idag var jag och Trollet iväg på en hopp CR hos Sissi Lilja. Jag hade bara anmält mig till 60 cm eftersom jag totalt missläst proppen och trodde att det skulle vara lite fälttävlanshinder också. Men det var det tydligen inte utan bara vanliga hinder. Men det gjorde inte oss något, jag efteranmälde mig till 80 cm också.

60 cm gick superbra och Trollet hoppade lika fint som alltid. Sen när dom höjde till 80 cm var det inte en enda häst som kom felfritt runt banan, alla hästar vägra på olika hinder eller rev, vilket gjorde att jag blev lite nervös att Trollet också skulle stanna. Inte nog med det så skrämde mamma upp mig rejält genom att vara jättenervös och säga att jag skulle bli förlamad och sånt om jag ramlade av haha. Så när det var min tur att gå in kan ni tänka er hur mitt hjärta slog. Men Trollet tog väl hand om mig och sa "håll du i manen så hoppar jag"... och det gjorde vi! Vi flög som ingenting över alla hindrena och fick ännu en felfri runda!! Så två rosetter sammanlagt och jag blev så lycklig efter sista klassen att jag började gråta av lycka. Dom få människor som var kvar kollade lite konstigt på mig när jag kommer ut efter en felfri runda och gråter :P

Det var stilbedömning och vi fick mest 7:or och kommentarer som "fint flyt", "vinglig väg" och "Blir lite spänd. Försiktig!"... Vad det där sista ordet i sista kommentaren betyder har vi inte listat ut helt ännu? Men det var många på tävlingsplatsen som tyckte Trollet var väldigt fin och en tapper hästmänniska gissade på att han var en frieserkorsning. Dom ville inte riktigt tro på att han var en nordsvensktravare...

Jag har lagt ut en film på youtube från när vi hoppar 80cm. Jag lyckas inte ladda in den på bloggen så ni får kolla på den där! Filmen hittar du här http://www.youtube.com/watch?v=0VSib7qRiAE eller genom att trycka på detta inläggs RUBRIK.


Mamma tar hand om Trollis


Lena & mamma, mina två hästskötare :)


Den enda bilden som togs under framhoppningen


Världens finaste!!




Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co