torsdag 1 september 2011

RIDNING I NYA STÖVLARNA

Idag mår jag lite bättre, febern har gått ner och jag är lite piggare. Så jag tänkte passa på att använda de nya ridstövlarna. Red först en stund på Trollbollen på banan och det gick superbra! Tog mest och kollade igenom honom så han svarade på alla övergångar, sidvärtsrörelser och lite mer samling. Det kändes som att jag fick lite extra fin hållning med stövlarna.

Sen kom mamma ut så då red jag en stund på banan när mamma tränade NH med Ivanhoe och sedan skrittade vi ut en sväng, mamma gick såklart. Tog lite trav på fältet och mamma longerade Ivanhoe. Sedan avslutade vi med att ta lite foton på varande med mobilen och skrittade hem igen.

Vi var tidigare idag och köpte flera påsar med Krafft och två saltstenar så det fick hästarna provsmaka efter träningen. Mums! vi har börjat diskutera vad vi ska ha för strö till Raffe och Ivanhoe i vinter eftersom dom ska vara installade. Vi är mest inne på spån eller torv (eller torvmix) men funderar även på att ge dom lite halm... Torv eller spån - det är frågan! :S


Ombytta roller!! Ivanhoe håller spöt hehe


Som ni ser har Raffe blivit en riktig liten, söööööt tjockis!! Men det gör inget, sommaren är ju snart slut och vintern kommer. Då är det bra om dom har lite extra fett att värma sig med och han kommer gå ner i vikt då hehe



Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co