fredag 9 september 2011

FREDAGSDRESSYR

Nu blir det fredagsdressyr om det så är det sista jag gööööör :) Trollet fick sig ett ordentligt dressyrpass idag med mamma som tränare. Det gick ganska bra där på slutet med tanke på att jag red på tränsbett idag. Men det måste man ju också göra ibland. Byta bett varannan dag är viktigt! Vi tränade mest på tempoväxlingar och få honom att lugna ner sig och inte stressa. När vi rider med tränsbett blir det gärna att han slår upp huvudet och springer på... travaren i honom kommer fram. Att få honom att småtrava fram är inga problem men vill man ha lite friskare travtempo blir han superstressad och försöker istället gloppera eller går i passage. I galoppen vill han gärna skjuta ut rumpan och gå på flera spår. Men det är bara träna, träna, träna. Det känns mycket bättre att rida på tränsbett när mamma kan hjälpa mig och Trollet. När jag får rätt sits och slappnar av kan han också göra det, innan detta sker är det näst intill omöjligt för honom att utföra något korrekt.


En klassiker.... Trollet slappnar av men det gör inte jag på bilden! Tur att jag har en duktig häst.


Kram sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co